راهنمای خرید و قوانین بیمه آتش سوزی و زلزله

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی به منظور تأمین خسارت و جبران زیان‌های مالی و مادی است که بر اثر وقوع خطر آتش سوزی به اموال و دارائی‌های منقول و یا غیرمنقول بیمه گذار اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد می‌شود.

چرا به بیمه آتش سوزی نیاز دارید؟

با تمام اقدامات پیشگرانه خطر آتش سوزی هر چند کوچک تمامی ساختمانها و تأسیسات را تهدید میکند. لذا نیاز به تمهیداتی است که در صورت وقوع آتش سوزی و بلایای طبیعی، خسارت وارده به داراییهای شما جبران گردد. بیمه آتش سوزی خسارت وارده به شما را تا سقف پوشش تعهد شده جبران میکند.

انواع بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی شامل انواع منازل مسکونی، واحدهای صنعتی، واحدهای غیر صنعتی و بیمه آتش سوزی انبارها میباشد. در حال حاضر بیمه آتش سوزی منازل مسکونی از طریق سامانه به صورت فروش آنلاین ارائه میشود.

قیمت بیمه نامه آتش سوزی مسکونی چقدر است؟

قیمت بیمه نامه آتش سوزی با توجه به متراژ منزل، ارزش اثاثیه و منطقه منزل مسکونی تعیین می گردد. به منظور مشاهده هزینه بیمه آتش سوزی منزلتان می‌توانید از صفحه اصلی با انتخاب دکمه بیمه آتش سوزی و ورود اطلاعات، قیمت آنلاین آن را مشاهده کنید.

آیا بیمه آتش سوزی خسارت های جانی و بدنی را پوشش میدهد؟

پوشش جانی و بدنی جزو پوششهای معمول بیمه نامه آتش سوزی نیست، اما در حال حاضر علاوه بر طرحهای عادی ارائه شده توسط بیمه دات کام، طرح جامع منازل مسکونی بیمه دی نیز از طریق سامانه عرضه میشود. این طرح علاوه بر پوششهای اصلی، پوششهای جانی یا بدنی (خسارتهای فوت و نقص عضو و کمک هزینه پزشکی) را هم شامل میشود. در این طرح صدور بیمه نامه آنلاین است و میتوانید بیمه نامه خود را پس از خرید پرینت نمایید.

خرید بیمه آتش سوزی به چه صورت است؟

  • استعلام قیمت بیمه آتش سوزی و مقایسه

    در صفحه اصلی اطلاعات، قسمت بیمه آتش سوزی را انتخاب کنید. اطلاعات محل مورد بیمه شامل متراژ و ارزش اثاثیه را وارد کنید و کلید استعلام را بزنید. در این مرحله لیستی از قیمت شرکت‌های بیمه به همراه شرایط به شما ارائه می‌شود. می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و شرایط شرکت‌های بیمه، مورد مناسب را انتخاب نمایید. در صورت تمایل برای داشتن پوششهای اضافه، تیک مربوطه را از سمت راست صفحه بزنید. بیمه نامه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • ورود اطلاعات بیمه گذار

    اطلاعات خود و محل مورد بیمه را در دو مرحله وارد کنید.

  • تائید اطلاعات بیمه نامه

    در این مرحله اطلاعات وارد شده از طرف شما، به تأییدتان می‌رسد. چنانچه در اطلاعات وارد شده مغایرت یا اشتباهی می‌بینید، به مرحله قبل برگشته و اطلاعات خود را ویرایش کنید. در غیر این صورت کلید تائید و ادامه را بزنید.

  • پرداخت وجه بیمه نامه

    در این صفحه، مشخصات شرکت بیمه و پوشش‌های بیمه نامه تان را مشاهده می‌کنید. پس از انتخاب درگاه پرداخت، هزینه بیمه را در وجه شرکت بیمه پرداخت نمایید.

  • دریافت کد رهگیری خرید بیمه نامه

    دریافت کد رهگیری از طرف شما به منزله پایان فرایند خرید بیمه نامه است. از طرف سامانه پیامکی حاوی کد رهگیری خرید بیمه نامه خدمتتان ارسال می‌شود.

  • تحویل بیمه نامه

    بیمه نامه شما را در اسرع وقت و در محلی که شما تعیین کرده‌اید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. تحویل بیمه نامه هزینه‌ای ندارد!

مجله بیمه ای