0

بیمه شخص ثالث اقساطی

نام نویسنده: shahabclub

الزام و ضرورت قانونی بیمه شخص ثالث برای صاحبان خودرو و موتورسیکلت و بالاتر رفتن هزینه حق بیمه آن در اثر افزایش چشمگیر مبلغ دیه و محدود شدن قدرت خرید مشتریان از طرف دیگر سبب شده است که سامانه های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام در جستجوی راه حل بهینه ای برای مشتریان خود باشند.در نهایت این تلاش به ارائه بیمه شخص ثالث اقساطی و بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت شده است که حال برای انتخاب از بین این دو راهکار خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا بیمه شخص ثالث اقساطی بخریم ؟

بیمه اقساطی یا شرایطی شخص ثالث به افراد کمک می کند که حق بیمه شخص ثالث خودروی خود را به دفعات و در فاصله زمانی معین و برنامه ریزی شده بپردازند.بیمه قسطی کاهش فشار مالی بیمه شدگان را در پی دارد.

شرایط و کیفیت بیمه ثالث نقدی و اقساطی با هم فرقی ندارند بلکه تفاوت فقط به نحوه پرداخت حق بیمه در مرحله خرید بیمه نامه مربوط است.

برای صدور بیمه نامه قسطی شخص ثالث ،باید چک از طرف بیمه شدگان به شرکت بیمه گر تحویل شود. اصولا ۵۰درصد مبلغ بیمه نامه به صورت نقدی و بقیه آن به صورت چک دریافت خواهد شد. اعتبار بیمه شخص ثالث اقساطی ۲۴ ساعت بعد از واریز مبلغ اولیه به عنوان پیش پرداخت و صدور چک های مربوطه(تعداد چک ها به شرکت بیمه گر بستگی دارد) در سررسیدهای معین آغاز می گردد.

بیمه شخص ثالث اقساطی یا بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بخریم؟

همان طور که می دانید، امکان صدور بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صورت دو، سه ،چهار ، شش و نه ماهه وجود دارد. خرید کدام یک از بیمه های شخص ثالث اقساطی یا کوتاه مدت مقرون به صرفه و اقتصادی است؟ هزینه بیمه ثالث کوتاه مدت با اعتبار آن تناسب ندارد. به عنوان مثال می توان گفت که هزینه حق بیمه شخص ثالث کوتاه مدت سه ماهه از یک چهارم بیمه شخص ثالث یک ساله بیشتر است. حق بیمه دریافتی کوتاه مدت نسبت بیمه نامه شخص ثالث یک ساله در حدود ۱۸% بیشتر است. به علاوه هزینه بیمه شخص ثالث نقدی و اقساطی تقریبا برابر است و این مزیت بیمه شخص ثالث قسطی نسبت به بیمه شخص ثالث کوتاه مدت در ارزان تر بودن آن نمایان می شود.

بهتر است بدانیم که بیمه نامه شخص ثالث اقساطی بدون سود و بدون کارمزد صادر می شود و صدور آن نیازی به ضامن ندارد.

ضمنا مزیت دوم این است که در صورت خرید قسطی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت سال های قبل نیز مدنظر قرار می گیرد ولی اگر بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بخرید، تنها در صورتی به شما تخفیف بیمه ای تعلق می گیرد که مجموعه بیمه نامه های کوتاه مدت شما به دوازده ماه برسد.

چه شرکت های بیمه گری در سایت بیمه دات کام، بیمه شخص ثالث اقساطی ارائه می کنند؟

در سایت بیمه دات کام می توانید از بیمه های شخص ثالث شرکت های بیمه گر زیر را علاوه برنقدی به صورت قسطی نیز تهیه کنید:

  • بیمه پارسیان
  • بیمه آسیا
  • بیمه پاسارگاد

ذکر این نوید نیز جالب توجه به نظر می رسد که تعداد شرکت های بیمه گر ارائه دهنده بیمه شخص ثالث قسطی در سایت بیمه دات کام در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

چه نکاتی را قبل از خرید بیمه شخص ثالث اقساطی مورد توجه قرار دهیم ؟

  • قبل از صدورچک ، کپی یا عکس آن را برای کارشناس بیمه دات کام ارسال دارید و منتظر تایید و هماهنگی او باشید.
  • در زمان تحویل بیمه نامه،چک باید آماده و دارای نشان صیاد باشد.

ذکر : سامانه صیاد با یکپاچه سازی درخواست های صدور دسته چک های مشتریان، اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا را مقدور ساخته است تا از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری کند؛ همچنین با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک در این سامانه ، استعلام و پیگیری وضعیت چک ساده شده و افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی را در پی دارد.

  • در حال حاضر، امکان خرید بیمه اقساطی شخص ثالث فقط در تهران امکان پذیر است.

آخرین نوشته ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp