0

بیمه بیکاری و کرونا

نام نویسنده: shahabclub

چه کسانی شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از اتفاقات پس از شیوع بیماری کرونا را دارند؟ نحوه محاسبه مبلغ بیمه بیکاری کرونا چگونه است؟ نحوه ثبت تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری چگونه است و کجا میتوانیم در این طرح ثبت نام کنیم؟

مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون کشور پس از حضور در برنامه زنده تلوزیونی، درباره شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا گفت و افزود برای ثبت نام نیازی به مراجعه حضوری به مراکز نیست و میتوانند از طریق سامانه غیرحضوری بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

یکی از شروط اصلی دریافت بیمه بیکاری و ثبت نام در سامانه بیمه این است که افراد مشمول قانون کار باشند و کارفرمایشان ۳ درصد از حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد. دریافت بیمه بیکاری کرونا همه چیز درباره دریافت بیمه بیکاری پس از شیوع کرونا ویروس روند دریافت بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی در شرایط حال حاضر چگونه است؟

به گفته مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ این اداره لیست افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار خواهد داد و سازمان تامین اجتماعی نیز بر اساس قوانین بیمه بیکاری پرداختی ها را به حساب افراد مشمول واریز خواهد کرد.

پروسه بازرسی پرونده افراد قرار است حداقل به ۱۰ روز کاهش پیدا کند، تا افرادی که مشمول این قانون شده اند تا ۸۰ درصد دستمزد دریافتی خود را به عنوان حقوق دریافت کنند. چه مشاغلی شامل طرح دریافت بیمه بیکاری کرونا نمی شوند؟

اما چه کسانی شامل طرح دریافت بیمه بیکاری کرونا نخواهند شد؟ افرادی مشمول دریافت این طرح میشوند که مشمول قوانین روابط بین کارگر و کارفرما باشند. با این توصیف مشاغلی همچون کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه ای آنها شامل قوانین خاص است، متاسفانه نمیتوانند بیمه بیکاری را دریافت کنند.

آخرین نوشته ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp